Tuki- ja liikuntaelinfysioterapia

Tuki- ja liikuntaelin-
fysioterapia

Tuki- ja liikuntaelinfysioterapian avulla ennaltaehkäistään, kuntoutetaan ja hoidetaan liikkumisen rajoitteita ja kipuja. Usein fysioterapiaan hakeudutaan akuutin tai pitkittyneen liikuntaelinvaivan takia. Oireet voivat alkaa tapaturmaisesti tai kehittyä vähitellen virheellisen ja yksipuolisen kuormituksen seurauksena. Ikääntymisen kohdalla rakenteiden rappeutuminen on yksi syy tuki- ja liikuntaelinsairauksien kehittymiselle.

Tyypillisiä fysioterapiaan hakeutumisen syitä ovat mm.

• Akuutit selkäkivut
  • Niskahartiaseudun ongelmat
  • Alaselän ja lantion alueen oireyhtymät
  • Paikallinen ja/tai raajoihin säteilevä kipu
  • Liikerajoitteet
  • Nivelrikko
  • Päänsäryt sekä huimaukset
  • Purentalihashäiriöt
  • Leikkausten jälkihoidot

FysioSeniorilla tuki- ja liikuntaelinfysioterapiaan erikoistuneet fysioterapeuttimme palvelevat vankalla osaamisella ikääntymiseen liittyvät muutokset huomioiden.

Tuki- ja liikuntaelinfysioterapia.
FysioSenior-48

Tuki- ja liikuntaelin-fysioterapia on erikoistunut hoitomuoto, joka keskittyy tuki- ja liikuntaelimistön vaivojen ennaltaehkäisyyn ja hoitoon. Tämä fysioterapian haara tarjoaa yksilöllisiä hoitosuunnitelmia, jotka huomioivat asiakkaan tarpeet ja tavoitteet.

Tuki- ja liikuntaelin-fysioterapeutit käyttävät monipuolisia menetelmiä, kuten manuaalista terapiaa, terapeuttista harjoittelua ja liikeanalyysiä, tunnistaakseen ja käsitelläkseen lihaksiston, nivelten ja luiden toimintahäiriöitä. Hoito pyrkii parantamaan liikkuvuutta, vahvistamaan lihaksia ja lievittämään kipua.

Asiantuntijat tarjoavat myös ohjausta oikeanlaiseen liikuntaan ja ergonomiaan, mikä on olennaista vaivojen ennaltaehkäisyssä. Tuki- ja liikuntaelin-fysioterapia soveltuu erinomaisesti esimerkiksi selkä- ja nivelkipujen hoitoon sekä urheiluvammojen kuntoutukseen.

Tavoitteena on palauttaa asiakkaan toimintakyky ja parantaa elämänlaatua. Tuki- ja liikuntaelin-fysioterapia tarjoaa kattavan lähestymistavan, joka ottaa huomioon kehon kokonaisuuden ja auttaa asiakkaita saavuttamaan pitkäaikaisia tuloksia liikunta- ja elintapamuutosten avulla.

Varaa aika vastaanotollemme!

Fysioterapiajakson alussa teemme haastattelun ja fysioterapeuttisen tutkimisen pohjalta yksilöllisen fysioterapiasuunnitelman. Fysioterapiajakso koostuu ohjauksesta, neuvonnasta, harjoittelusta sekä manuaalisesta terapiasta. Voit tulla fysioterapiaan ilman erillistä lääkärikäyntiä.

Mahdollisuus myös etäkuntoutukseen!

Varaa aika ajanvarauskalenteristamme tai kysy lisää vapaita aikoja vastaanotoltamme!

Mitä vastaanotolla tapahtuu? Katso videomme!